http://bayanbox.ir/view/4649874664690365417/dlBrochure.png http://bayanbox.ir/view/5307853932115464629/dlHelp.png

راهنمای استفاده از قفل نرم افزاری CHEFT

در رایانه مشتری

 

باید بدانید که قفل CHEFT همه کارهایش را تنها با یک فایل انجام می دهد، این فایل هم می تواند نقش فایل SETUP را داشته باشد هم می تواند فایل اصلی قفل باشد.

بنابراین هر گاه فایل CHEFT را اجرا می کنید خود را با وضعیتی که دارد تطبیق می دهد و شرایط ویندوز را نیز می سنجد و اقدامات مقتضی را انجام می دهد.

وقتی فایل CHEFT را به هر نامی ذخیره کنید یا در هر آدرسی آنرا قرار دهید، می فهمد که در محل اصلی خود قرار نگرفته لذا سعی می کند خود را در محلی که برای آن در نظر گرفته شده است کپی کند. محل و نام اصلی CHEFT که برای آن در نظر گرفته شده است آدرس زیر است:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\CHEFT.EXE

وقتی فایل CHEFT در جای خود قرار گرفت از هر جایی قابل اجرا خواهد بود یعنی از هر فولدری یا در هر جایی و از هر برنامه ای آنرا صدا بزنید اجرا خواهد شد.

وقتی برای اولین بار CHEFT.exe یا هر این فایل با هر نام دیگری روی رایانه مشتری اجرا شود، خود CHEFT سعی می کند کارهای زیر را روی رایانه مشتری انجام دهد؛ ولی قبل از انجام عملیات زیر از کاربر رایانه که مشتری باشد اجازه می گیرد.

کارهایی که انجام می شود به شرح زیر است:

1- فایل مزبور به فولدر زیر کپی می شود تا همیشه در دسترس باشد.

C:\WINDOWS\SYSTEM32\CHEFT.EXE

2- رجیستری ویندوز را چک می کند اطلاعاتی را در آدرس زیرقرار می دهد:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CHEFT

3-یک گزینه به منوهای Pop-up ویندوز اضافه می کند که به خصوص هنگامی که روی فایلی کلیک می کنید کاملا قابل روئیت است.

4- یک  Shortcut نرم افزار CHEFT روی دسکتاپ مشتری ایجاد می شود،

حالا اگر مشتری روی آیکن دسک تاپ کلیک کند نرم افزار قفل اجرا خواهد شد.

شما به عنوان برنامه نویس قادر خواهید بود در رایانه مشتری با نرم افزار خودتان آنرا صدا بزنید و کارهایی را که می خواهید با سوئیچ هایی که برای آن در نظر گرفته شده و در راهنمای آن توضیح داده شده از او بخواهید. نگاه کنید به بهره گیری از تمام امکانات CHEFT (به صورت تخصصی)؛ ما در اینجا روند عادی نرم افزار CHEFT را در رایانه مشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد یعنی کاری به سوئیچهایی که برنامه نویس به کار می گیرد تا خدمات متعددی از آن دریافت کند نخواهیم داشت. پس از روشن شدن موضوعاتی که در روند عادی اجرای قفل CHEFT سپری خواهد شد، به موارد خاص و با دید برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

مشتری پس از اجرای بار اول نرم افزار CHEFT که در اینجا به نام CHEFT_SETUP.EXE از آن نام خواهیم برد، و می تواند در هر مسیری و به هر نامی باشد مثلا می تواند در CD باشد یا در اینترنت یا در فلش دیسک(Cool Disk) و غیرو...، می تواند CHEFT را اجرا کند؛ CHEFT دقیقا در مسیر زیر قرار دارد:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\CHEFT.EXE

اجرای عادی CHEFT در رایانه مشتری از طریق کلیک روی آیکن مربوطه در دسک تاپ:

 

این پنجره در خواست کد فعال سازی است.

توضیح نکاتی که در پنجره بالا دیده می شود:

1- نقطه چینی که در بالای پنجره در عنوان(Title) دیده می شود، آدرس ایمیلی است که توسط نرم افزار CHEFTMASTER، قابل تعیین است، این آدرس ایمیل پشتیانی نرم افزار شما است که مشتری برای ارائه کد سخت افزاری سیستم خودش و دریافت کد فعال سازی با آن مکاتبه خواهد نمود.

2- کدی که در سمت راست پنجره دیده می شود مثلا:

 #62978144

این کد سخت افزاری سیستم مشتری است که به کد CHEFT نیز معروف است.

در کادر وسط پنجره که با « : » شروع شده است، انتظار می رود که مشتری کد فعال سازی خود را -که از طریق ایمیل یا SMS یا تلفن- دریافت کرده وارد کند. البته معمولا مشتریان این کد را زود وارد نخواهند کرد- مگر اینکه شما تمهیدات اجباریی را در نظرگرفته باشید- چرا که این نرم افزار مشکلی از آنها رفع نخواهد کرد، و منتظرند ببینند بعدش چه اتفاقی می افتد، اما اگر بعد از چند بار اجرا، نهایتا به صرافت تهیه کد فعال سازی بیافتند، و کد خود را بخواهند وارد کنند، در همین جا می توانند وارد کنند. پس از ورود کد فعال سازی اگر کد درست باشد دیگر این پنجره نمایش داده نخواهد شد، چون کد فعال سازی(صحیح) در رجیستری ویندوز ثبت خواهد شد و قفل CHEFT کد فعال سازی را از همانجا برخواهد داشت.

کد فعال سازی با یک نام که معمولاً نام شرکت شما است و یک عبارت پیچیده که از حروف و اعداد لاتین تشکیل شده بعد از « : » قرار می گیرد، ساخته خواهد شد مثلا:

CHEFT:10DZ98GME7FH8EBKBE1LAXCU9PDXEU

حالا فرض می کنیم مشتری چیزی داخل این کادر وارد نمی کند یا اگر هم عباراتی را وارد کند، چون درست نیست اثربخش نخواهد بود و از این پنجره عبور می کنیم.

پنجره بعدی اهمیت بیشتری دارد:

در این پنجره از کاربر سئوال می شود که می خواهد از تعدادی از مجوز استفاده آزمایشی (Evalution) برای بررسی نرم افزاری که تحت حمایت قفل نرم افزاریCHEFT است استفاده کند.

مشتری می تواند از این فرصتی که - شما توسط نرم افزار CHEFTMASTER - برایش در نظر گرفته اید- بیهوده استفاده نکند، و گزینه خیر را انتخاب کند؛ در این حالت کد برگشتی 0 خواهد بود و نرم افزار قفل CHEFT هیچ کاری انجام نخواهد داد.

به عبارتی از حقوق صاحب اثر و از حقوق مشتری چیزی کم نخواهد شد.

حقوق صاحب اثر : یعنی تعداد دفعاتی که به عنوان معلت اجرای آزمایشی نرم افزار (Evalution) به مشتری خود اجازه داده تا از اثرش در یک رایانه به صورت رایگان استفاده کند، این تعداد را صاحب اثر می تواند در نرم افزار CHEFTMASTER تعیین کند از 0 تا 10 بار مجوز استفاده رایگان برای مشتری.(پیشفرض 5 بار است)

حقوق مشتری: مشتری باید فرصتی داشته باشد تا از اثر استفاده کند تا از موثر بودن آن مطمئن شود.

حالا اگر مشتری در پنجره CHEFT EVALUATION MODE گزینه YES را انتخاب کند یکی از فرصتهایش از دست خواهد رفت و برنامه برای او اجرا خواهد شد. کد برگشتی به نرم افزاری که قفل CHEFT را با پارامتر EVALUATION صدا زده است اگر فرصتی باقیمانده باشد، عددی بزرگتر از 0 خواهد بود.

اگر CHEFT بدون پارامتر صدا زده شده باشد، که در این مثال که هماکنون آنرا پیگیری میکنیم، اجرای CHEFT توسط آیکن آن از Desktop است، پنجره انتخاب فایل های قابل حفاظت با عنوان  Open Office Encrypted Document باز خواهد شد تا کاربر (مشتری)، فایل سند OFFICE یا pdf ی که صاحب اثر در اختیارش قرار داده است را انتخاب و باز کند.

پایین این پنجره می توان انواع فایل های قابل حفاظتی که برای نگهداری رمز آنها و تحویل دادن رمز به برنامه اجرا کننده آنها در نظر گرفته شده اند را دید و نیز انتخاب کرد.

این فایل ها می توانند از نوع pdf ، و Word فقط از نوع docm، و PowerPoint فقط از نوع pps,ppsx,ppsm ، و Excel فقط از نوع xlsm ، و Access فقط از نوع mdb,accde ، باشند سایر انواع ضعف هایی دارند که نمی توان به رمزگذاری روی آنها اعتمادی کرد، تازه برخی از همین چند نوع هم باید مجهز به اسکریپتهای حفاظتی باشند که در مورد هر یک از هر نوع در بخش مربوطه در راهنمای CHEFTMASTER برای برنامه نویسان و صاحبان اثر توضیحاتی داده شده است.

پس از انتخاب فایل در صورتیکه فایل CHEFT توسط CHEFTMATER تنظیم شده باشد و رمز اثر در آن قرار داده شده باشد رمز توسط قفل CHEFT در اختیار نرم افزاری که باید سند را باز کند قرار داده میشود.

راه دیگری که برای اجرای ساده قفل CHEFT برای مشتریان در نظر گرفته شده است اینستکه به جای اجرای فایل قفل، و بعد انتخاب فایل حفاظت شده، مستقیما روی فایل راست کلیک کرده  و آنرا با قفل CHEFT باز کنند.

 در این روش قسمت نمایش پنجره انتخاب فایل حذف خواهد شد، بقیه مراحل شبیه به آنچه در بالا توضیح دادیم خواهد بود.

حالا اگر قفل CHEFT فعال سازی شده باشد، خواهید دید که فایل مذکور بدون هیچ پیامی فقط باز خواهد شد و هیچ پیام دیگری به نمایش گذاشته نخواهد شد. یعنی اگر مثلا مشتری روی یک فایل pdf راست کلیک کند و گزینه CHEFT را انتخاب کند، نرم افزار  Adobereader  اجرا شده و  کادر درخواست رمز نمایش داده می شود و به صورت خودکار رمز فایل pdf در اختیارش قرار داده می شود و بلافاصله فایل باز  می شود.

در هر مرحله امکان جعل یا سوء استفاده توسط نرم افزار CHEFT بررسی شده و این بررسی کاملا لحظه ای و به صورت حساس انجام خواهد شد (از بازگو کردن مطالب خاص امنیتی به دلیل خطر لو رفتن اسرار معذوریم) علاوه بر این شما درصدی را به عنوان باگ و مواردی که دور از ذهن من و شما (به عنوان برنامه نویس) باقیمانده است در نظر بگیرید.

پیامهایی که ممکن است توسط CHEFT در سیستم مشتری صادر شوند عبارتند از :

Please Reinstall CHEFT, Thankyou.

در صورت آسیب دیدگی فایل CHEFT به خصوص به لحاظ SIZE و FAKE پیام بالا نمایش داده خواهد شد.

CHEFT: this User Account Type is Limited.

Please Logon With Unlimited Windows User And try Again.

در صوتیکه امکان دسترسی به بخش های حساس سیستم برای قفل وجود نداشته باشد امکان سوء استفاده از نرم افزار و اثر تولیدی شما، در سیستم مشتری پدید خواهد آمد؛ لذا قبل از بروز چنین اتفاقاتی از ادامه کار نرم افزار قفل جلوگیری بعمل خواهد آمد و پیام فوق دیده میشود.

در این حالت باید مشتری را راهنمایی کنید که حتما با نام کاربری که دارای خاصیت ADMINISTRATOR (سرپرست) و UNLIMITED (نامحدود) است، وارد ویندوز شود تا نرم افزار یا اثر صاحب اثر مورد تهدید سوء استفاده و هک قرار نگیرد.

CHEFT Trail Version Expaired Warrning!

CHEFT Trail Version Warrning(10)!

این پیامها روی سیستم مشتری شما نباید دیده شود مگر اینکه شما هنوز نرم افزار CHEFTMASTER را فعال نکرده باشید. این پیامها موقعی که شما در حال تست و بررسی نرم افزار CHEFT و CHEFTMASTER هستید روی سیستم مشتری فرضی، دیده می شود.

Please send your Company Name To Tavvafi@gmail.com

And recive your Activation code.

For more Information see www.Tavafi.ir

این پیامها روی سیستم مشتری شما نباید دیده شود مگر اینکه شما هنوز نرم افزار CHEFTMASTER را فعال نکرده باشد. این پیامها موقعی که شما در حال تست و بررسی نرم افزار CHEFT و CHEFTMASTER هستید روی سیستم مشتری فرضی، دیده می شود.

Please Close Other application,Thankyou.

وقتی که یک نرم افزار دیگر OFFICE به صورت ناموفق برای باز کردن سندی همچنان باز مانده باشد، این پیام ها دیده خواهد شد، بهتر است هنگام اجرای نرم افزار قفل CHEFT برای باز کردن اسناد حفاظت شده تمامی نرم افزارها بسته باشند، یا حداقل نرم افزارهای دیگر آفیس که به صورت ناموفق باز مانده اند بسته باشند. در چنین حالاتی اگر مشتری یک بار LogOff کند و بعد به باز کردن اسناد حفاظت شده مبادرت ورزد مشکلات حل خواهند شد.

SETUP This CHEFT on This Computer?

قبل از  نصب CHEFT از مشتری این سئوال خواهد شد.

Enter Your Activation Code,please

برای دریافت کد فعال سازی این پیام دیده خواهد شد

Office Open Encrypted Document

هنگام باز کردن اسناد حفاظت شده این پیام نمایش داده خواهد شد

 


عملکرد نرم افزار CHEFT روی رایانه مشتری

به عنوان جزئی از نرم افزار تولیدی شما

عملکرد فایل CHEFT.EXE در رایانه مشتری تنها به آنچه که در بالا گفتیم ختم نمی شود آنچه در بالا به آن اشاره شد عملکرد مستقل این فایل اجرایی در  زمانی استکه بخواهیم از آن به صورت مستقل استفاده کنیم؛ کار اصلی نرم افزار قفل CHEFT تازه از این جا شروع می شود که از این فایل به صورت غیر مستقل استفاده کنید، یعنی استفاده از فایل اجرایی CHEFT به عنوان جزئی از نرم افزار خودتان که می تواند قفل نرم افزاری شما را بر عهده بگیرد. در چنین شرایطی برنامه نویس و صاحب اثر روی تولیدات خود تمرکز می کند و مطالعه راهنما آنطور که باید از خدمات قفل نرم افزاری CHEFT بهره می گیرد.

قفل نرم افزاری CHEFT به عنوان یک COMPONENT در اختیار شما است. یعنی یک جزء که بخشی از کارهای نرم افزار شما را انجام می دهد این سرباز در خدمت نرم افزار شما وارد رایانه مشتری می شود و حقوق شما را حفظ می کند.

دقت کنید اگر برخی از قفل های تولید کنندگان قفل های نرم افزاری را بررسی کنید متوجه خواهید شد که قفل ها در واقع جزئی از نرم افزار شما نیستند، بلکه این قفل ها برای اینکه موقعیت برتر خود را برای جلوگیری از هک شدن حفظ کنند، سعی می کنند سورس یا فایل کامپایل شده ی نرم افزار شما را دریافت کنند و روی آن قفل بگذارند، در این حالت شما به عنوان برنامه نویس و صاحب اثر، اصلا متوجه نمی شوید چه اتفاقی می افتد و اگر بخواهید از اطلاعات و پیگیری اتفاقات مانند آنچه در قفل نرم افزاری CHEFT پیش بینی شده است  استفاده کنید، ناکام خواهید ماند، برخی از قفل ها بقدری ساده عمل می کنند که عملکرد آنها بسیار شبیه به EXE.PROTECTOR ها است،

EXE.PROTECTOR ها نرم افزارهایی هستند که بر روی فایل های اجرایی رمز میگذارند، و این رمزها باید به مشتری ارائه شود و وقتی یک مشتری مثلا دانش آموزی از این رمز مطلع شد می تواند این رمز را در اختیار سایر مشتریان یا دانش آموزان قرار دهد.

این در حالیست که قفل نرم افزاری باید بدون هیچ تعارفی به مشخصات سخت افزاری سیستم رایانه توجه نماید و برای هر رایانه تنها یک کدCode، و یک کد فعال سازیActivation Code  قائل باشد.در اثر حصول چنین پدیده ای است که صاحب اثر یا برنامه نویس می تواند بر روی نرم افزار خود، در رایانه مشتری کنترل کامل داشته باشد.

برای استفاده از نرم افزار قفل CHEFT  بر روی رایانه مشتری باید به بخش راهنمای استفاده تخصصی از فایل CHEFT و نیز متناسب با هر محیط برنامه نویسی یی که با آن کار می کنید به مثال های مربوطه مراجعه کنید.

نگاه کنید به:

بهره گیری از تمام امکانات Cheft (به صورت تخصصی)

شما به چه زبان برنامه نویسی تسط دارید، متناسب با آن نگاه کنید به :

آشنایی با  Cheft  در محیط برنامه نویسی MS-DOS Batch file

بهره گیری از Cheft  در محیط برنامه نویسی VB

بهره گیری از Cheft  در محیط برنامه نویسیMulti Media Builder

بهره گیری از Cheft  در محیط برنامه نویسی AutoPlay Media Studio

بهره گیری از Cheft  در محیط برنامه نویسی Swish Zone

در مثال های فوق شما می توانید بکارگیری حرفه ای قفل نرم افزاری CHEFT را در رایانه مشتری مشاهده کنید؛ همچنین برای امنیت بیشتر توجه کنید به بخش روش های هک و کرک و جلوگیری از آن. ضمنا سایت Tavaf.ir حاوی مطالب جدیدی در این باره است، چنانچه سئوالاتی در این زمینه دارید می توانید با Tavvafi@gmail.com مکاتبه فرمائید.