http://bayanbox.ir/view/4649874664690365417/dlBrochure.png http://bayanbox.ir/view/5307853932115464629/dlHelp.png



راهنمای استفاده از قفل نرم افزاری Cheft

توضیح وتعریف مفاهیم

 

- نرم افزار CHEFT، نرم افزاری است که به منظور استفاده برنامه نویس و تولید کنندگان محتوای الکترونیکی برای قفل گذاری روی تولیداتشان تهیه شده است.

- این نرم افزار با توجه به مشخصات سخت افزاری یک رایانه که به ندرت قابل تغییر است بخصوص هارددیسک رایانه، کنترل اجرای نرم افزار تولید شده را آسان می کند.

- یک برنامه نویس یا تولید کننده محتوای الکترونیکی پس از تولید اثر خود، انتظار دارد اثر او توسط مشتریانش به صورت کنترل شده مورد استفاده قرار گیرد و به صورت خلاصه به ازای هر رایانه که از اثر تولید شدة او استفاده می کند، انتظار پرداخت وجهی را دارد؛ تا منابع مالی خود را برای ادامه فعالیت تولیدی تامین نماید.

- از طرفی مشتریان نرم افزار های تولید شده به مدتی نیاز دارند تا نرم افزار تولید شده را مورد بررسی قرار داده و از اثر بخشی آن مطمئن شوند.

- با توجه به دو پاراگراف فوق می توان گفت به روشی احتیاج است تا بین حقوق تولید کننده و حقوق مشتری تعادل برقرار گردد. پس نرم افزار قفل CHEFT باید بتواند:

الف.شماره سریال سخت افزاری هارددیسک یک رایانه را تشخیص دهد تا کنترل اجرای اثر راحت باشد.

ب.باید اجازه دهد تا مدتی نرم افزار تولید شده روی رایانة مشتری به صورت رایگان اجرا شود؛ البته می تواند تمام امکانات نرم افزار در هنگام استفاده رایگان فعال نباشد.

ج.باید اجرای نرم افزار تولید شده را پس از سپری شدن مهلت استفاده متوقف کند.

د.باید برای فعال سازی مجدد نرم افزار تولید شده تائیدیه از تولید کننده اثر دریافت کرده و اجازه اجرای نرم افزار یا اثر تولید شده را دوباره برقرار نماید.

با توجه به موارد فوق مشتری باید:

الف.نرم افزار قفل را ابتدا روی رایانه خود نصب کند و شرایط انجام کنترل های توضیح داده شده را برای نرم افزار تولید شده مهیا کند.(نصب نرم افزار توسط برنامه نویس هم میتواند در قالب اسکریپتهای لازم و یا نرم افزارهای نصب انجام شود.)

ب.باید کد شماره سریال سخت افزار خود را به تولید کننده ارائه کند.

( این عدد از نوع  Long و 8 تا 10 رقمی خواهد بود مثلا: 62485432)

ج.باید بتواند مدتی مثلا 10 بار یا 5 بار و کمتر از نرم افزار تولید شده به صورت رایگان استفاده کند.

د.پس از بررسی انجام شده باید بتواند نرم افزار مورد استفاده را فعال کند؛

این فعال سازی از راه پرداخت وجه به حساب صاحب اثر و هماهنگی لازم از راه پست الکترونیکی و یا تلفن همچنین SMS(پیامک) میسر خواهد شد.

همچنین با توجه به موارد فوق تولید کننده اثر یا برنامه نویس یا کمپانی:

الف.برنامه نویس/کمپانی،باید نرم افزار خود را در حالتی قرار دهد که بتواند برای مدتی به صورت رایگان روی سیستم مشتری کار کند.

به عبارتی باید برنامه نویس علاوه بر برنامه نویسی درست و کامل در حالتی که نرم افزار خریداری شده است برای چند حالت دیگر نیز برنامه ریزی کرده باشد این حالت ها با سئوالات زیر پدید خواهد آمد:

          1. عملکرد نرم افزار در هنگامی که به صورت رایگان از آن استفاده می شود چگونه خواهد بود؟از چه امکاناتی می توان استفاده کرد از چه امکاناتی نمی توان استفاده کرد.  البته اگر وقت چنین کارهایی را ندارید می توانید از امکانات پیش بینی شده نرم افزار CHEFT استفاده کنید.

          2. عملکرد نرم افزار پس از اتمام مدت استفاده رایگان توسط مشتریان چگونه باید عمل کند؟چه امکاناتی از نرم افزار غیر فعال شده و چه امکاناتی هنوز فعال است؟مثلا امکان فعال سازی توسط دریافت کدفعال سازی باید فعال باشد.  البته اگر وقت چنین کارهایی را ندارید می توانید از امکانات پیش بینی شده نرم افزار CHEFT استفاده کنید.

          3. عملکرد نرم افزار پس از فعال سازی چگونه باید باشد. خوب معلوم است که مشتری در این حالت می تواند از تمامی امکانات نرم افزارهای تولیدی شما استفاده کند.

ب.برنامه نویس/کمپانی، باید پس از اتمام مهلت استفاده رایگان بتواند از طریق بررسی کد شماره سریال سخت افزاری و صدور کد فعال سازی و ارائه آن به مشتری، ادامه کار نرم افزار خود را برای مشتریان فراهم نماید.