افزونه نجات درخت کارنامه ماهانه (کارنامه اینترنتی و پیامکی)

http://bayanbox.ir/view/263405954590585756/2mobile.pngTavvafi@gmail.com


ارائه کارنامه های اینترنتی و پیامکی راهکاریست نه برای ژست و تبلیغات آموزشی بلکه برای نجات درختان. سالانه هزاران درخت قطع می شوند تا ما اطلاع رسانی کنیم و کتاب ها و دفترهای دانش آموزانمان را تولید کنیم.

بهره گیری از کارنامه های اینترنتی می تواند بخصوص برای مدارسی که هزینه های تهیه کاغذ را به سختی تهیه می کنند بسیار مفید باشد. در این روش پس از ورود نمرات، و تولید کارنامه های نرم افزاری (در نرم افزار کارنامه ماهانه)، اطلاعات کارنامه (توسط افزونه نجات درخت) به صورت صفحات اینترنتی در اینترنت قرار خواهند گرفت تا اولیاء با گذرواژه های خود به آنها نگاه کنند تا از وضعیت تحصیلی دانش آموزانشان باخبر شوند. همچنین امکان تولید  کارنامه های پیامکی توسط نرم افزار افزونه نجات درخت کارنامه ماهانه فراهم گردیده. در این میان، بهره گیری از فرصت ارسال پیامهای مورد نیاز آموزشگاه از طریق SMS و اطلاع رسانی از بسترهای پدید آمده به واسطه توجه اولیاء به کارنامه های فرزندانشان مورد توجه مدیران محترم واقع خواهد شد. که در نرم افزار افزونه نجات درخت به درستی و دقت مورد توجه واقع شده است.

http://bayanbox.ir/view/824770981097609105/demo.png

*نمایش نحوه ارسال پیامک به غایبین


 شما کارشناس محترم می توانید پس از دانلود و نصب نرم افزار کارنامه ماهانه(ماهکار)، به دانلود و نصب این افزونه پرداخته , تمامی امکانات آن استفاده کنید،و در صورت موثر بودن کارائی های توضیح داده شده در همین صفحه اینترنتی ، و نیز راهنمای مفصل و تصویری نرم افزار، برای خرید کد فعال سازی از طریق مکاتبه با آدرس ایمیل Tavvafi@gmail.com و یا تماس با 09351449983 و یا 09105363463 به ما بپیوندید.    

علی رغم اینکه، نرم افزار کارنامه ماهانه،پرهیز از نگهداری اطلاعات محرمانه دانش آموزان را بر سرلوحه کاری خود دارد، اما از آنجا که برخی از کاربران نرم افزار بر استفاده از اینترنت و ارسال کارنامه ها با SMS درخواست هایی داشته اند، ما را بر آن داشته است که این امکان را فراهم آوریم تا مدیران محترم با در نظر گرفتن تمهیدات لازم امنیتی بتوانند کارنامه های اینترنتی و پیامکی در اختیار اولیاء قرار دهند. نرم افزار افزونه نجات درخت کارنامه ماهانه، برای حفاظت از شماره تلفن های دانش آموزان تمهیداتی را در نظر گرفته است : از آنجمله می توان به رمز عبور نرم افزار اشاره کرد.ولی حفاظت فیزیکی اطلاعات از اهمیت خاص برخوردار است که لازم است مدیران محترم در این مورد تمهیدات مدیریتی (انتخاب افراد متعهد و متخصص) را کماکان مورد توجه قرار دهند.
لازم به ذکر است نرم افزار (افزونه نجات درخت)، به صورت آفلاین (Offline) و مجزا از اینترنت کار می کند و برای انجام کارهای خود نیاز به اتصال به اینترنت ندارد.
بنابراین می توانید در مدیریت اطلاعات خود بهتر مدیریت داشته باشید. همچنین می توان فقط شماره تلفن ها را در آن قرار داد و از قرار دادن تصاویر دانش آموزان در اینترنت و کارنامه اینترنتی پرهیز کرد. بهتر است مدیران محترمی که قصد بهره گیری از تصاویر دانش آموزان در کارنامه اینترنتی را دارند تمهیدات مدیریتی بخصوص کسب نظر شورای آموزشی و اولیاء مربیان را مورد توجه قرار دهند.
 این افزونه دارای راهنمای متعدد تصویری است    
  اطلاعات دانش آموزان و کلاسبندی در نرم افزار کارنامه ماهانه انجام خواهد شد و در اینجا ورود شماره موبایل های اولیاء انجام می شود.
  اطلاعات شماره موبایل دانش آموزان می تواند به تفکیک کلاس ها انجام پذیرد.    
برای هر دانش آموز می توان تا 3 شماره همراه وارد کرد    



ورود شماره موبایل ها
این بخش از نرم افزار در ارتباط با نرم افزار اصلی کارنامه ماهانه است، یعنی اطلاعات دانش آموزان ابتدا از نرم افزار کارنامه ماهانه وارد نرم افزار خواهد شد، و سپس محیطی فراهم می گردد تا کاربران محترم بتوانند شماره موبایل اولیاء را در این نرم افزار که به صورت افزونه ارائه شده است وارد کنند.
ورود شماره موبایل ها بر اساس کلاس و یا تمام دانش آموزان مدرسه و با ترتیب مورد نظر کاربران می تواند صورت پذیرد، همچنین میتوان بجای تنها وارد کردن یک شماره موبایل برای هر دانش آموز تا 3 شماره موبایل وارد نمود
گذرواژه ها می تواند توسط خود کاربران تعیین شود (در این مورد باید دقت کنید که از گذروژه های تکراری استفاده نکنید) ولی اینکار به صورت دقیقتر توسط خود نرم افزار نیز امکانپذیر است، تولید گذرواژه بر مبنای عددی تصادفی بر پایه شماره موبایل اصلی اولیاء دانش آموزان است و اگر دانش آموزی شماره موبایل اصلی نداشته باشد برای او گذرواژه تولید نخواهد شد.
تولید گذرواژه هنگام استخراج کارنامه اینترنتی و یا چاپ گزارش گذرواژه ها برای دانش آموزانی که فاقد گذرواژه هستند ولی شماره موبایل اصلی دارند به صورت خودکار انجام می شود.
 از آنجا که در نرم افزار کارنامه ماهانه، می توان تا 12 نمره در سال وارد کرد، در این نرم افزار می توانید نوبت آزمون را انتخاب کنید تا نمرات آزمون انتخاب شده در کارنامه های اینترنتی و پیامکی لحاظ گردد.    


  امکان مدیریت و تهیه پیام های مورد نیاز آموزشگاه به صورت پیچیده توسط این افزونه فراهم گردیده است.
یعنی می توانید پیام های خاص هر دانش آموز را با چند کلیک تولید کنید، در این بخش اصل عبارت های جایگزین مورد استفاده قرار گرفته است.

تنظیم پیام و کارنامه در نرم افزار
در این بخش علاوه بر اینکه می توانید تعیین کنید که، از نمرات کدام نوبت آزمون کارنامه ماهانه می خواهید در کارنامه ها استفاده کنید،
می توانید پیام ها را تنظیم کنید و دانش آموزان را برای انجام کارهای گروهی در نرم افزار انتخاب کنید.

قسمت اول: تنظیم پیام گروهی
در این بخش یک لیست پیام های مورد نیاز آموزشگاه را خواهید دید که علاوه بر این پیام ها، میتوانید پیامهای جدید مورد نیاز خود را اضافه کنید. پیام های میتوانند ساده و یا پیچیده باشند. منظور از پیام های پیچیده پیام هایی است که از عبارت های جایگزین میتوانید در آنها استفاده کنید، عبارت های جایگزین در کنار سمت چپ همین بخش نمایش داده شده اند یعنی اگر از عبارت {نام} داخل گروشه استفاده کنید برای هر دانش آموز نام خانوادگی و نام او به جای عبارت {نام} قرار خواهد گرفت.
همچنین می توانید:
همه پیام های موجود را پاک کنید.
پیام مورد نظرتان را برای همه دانش آموزان اعمال کنید.
پیام ها را برای دانش آموزانی که در قسمت انتخاب دانش آموزان انتخاب کرده اید اختصاص دهید.
همچنین می توانید طول تقریبی پیام را نیز مشاهده کنید.
پیام تنظیم شده در این بخش هم در کارنامه ی اینترنتی و هم در پیامک قابل استفاده است.

قسمت دوم: انتخاب دانش آموزان و تنظیم پیام انفرادی
در این بخش میتوانید دانش آموزان را انتخاب کنید تا کارهای گروهی متعددی روی آنها در نرم افزار انجام شود، دانش آموزان را برای کارهای زیر انتخاب می کنیم:
•           تنظیم پیام ها
•          صدور کارنامه اینترنتی برای ایشان
•          صدور پیامک های متناظر اینترنتی برای ایشان
در این بخش می توانید از طریق دکمه های مختلف همه دانش آموزان را انتخاب و یا انتخاب ایشان را لغو کنید. همچنین دانش آموزان را با دابل کلیک روی آنها علامتدار کنید. امکان انتخاب پیام بر اساس عناوین تعیین شده و تنظیماتی که در بخش تنظیم پیام گروهی انجام داده اید، و تخصیص آن به دانش آموزان کلاس، دانش آموزان علامتدار و یا دانش آموزی که انتخاب کرده اید میسر است.
امکان ویرایش انفرادی پیام دانش آموزان به صورت اختصاصی وجود دارد. همچنین میتوانید گذرواژه نمایش کارنامه را نیز تعیین کنید.


در این قسمت علاوه و امکان انتخاب دانش آموزان به شکل های مختلف برای انجام کارهای گروهی
می توانید به صورت انفرادی پیام هر دانش آموز را نیز تنظیم کنید
در همین جهت، می توان از پیامهای آماده استفاده کرد
و برای هر دانش آموز یکی از پیامهای آماده را به
صورت ساده و یا پیچیده استفاده نمود
منظور از شکل پیچیده این است که:
وقتی پیامی را به دانش آموزی تعلق می گیرد،
عبارت های جایگزین موجود در پیام توسط اطلاعات
دانش آموز تغییر می یابد و پیام به صورت اختصاصی
برای دانش آموز انتخاب شده، درج می گردد.
همچنین می تواند پس از درج، پیام را ویرایش کنید.

 امکان انتخاب دانش آموزان به منظور انجام کارهای گروهی اطلاعاتی بر روی آنها در این بخش فراهم آمده است.    
بخش تولید کارنامه های اینترنتی    

کارنامه اینترنتی نرم افزار
ابتدا در نرم افزار کارنامه ماهانه نمرات را وارد کنید و کارنامه ای را مشاهده کنید، سپس وارد این نرم افزار (افزونه نجات درخت شوید) شماره موبایل اصلی دانش آموزان را تنظیم کنید، و دانش آموزانی را که قصد تولید کارنامه اینترنتی آنها را دارید انتخاب کنید، (میتوانید یک پیام که در نظر دارید در پایین کارنامه هر دانش آموز به صورت اختصاصی قرار بگیرد را برای هر دانش آموزان]یا برای همه دانش آموزان[ انتخاب و اعمال کنید)، در بخش کارنامه اینترنتی نوع نامگذاری فایل ها را انتخاب کنید.
همچنین، می توانیدپیام عمومی، برای همه دانش آموزان، در کارنامه قرار دهید. (مثلا آدرس و شماره تلفن مدرسه و یا شبیه به این...)
و روی دکمه استخراج کارنامه اینترنتی، کلیک کنید تا فایل های اینترنتی تولید شوند.
در ادامه به پوشه حاوی فایل های html هدایت خواهید شد.
اکنون وقت آن رسیده است که فایل های کارنامه خود را در اینترنت قرار دهید.
برای قرار دادن فایل های کارنامه در اینترنت نیاز به یک سرور دارید. (یعنی کامپیوتری که مدام روشن باشد و به شیوه ای تنظیم شده باشد که بتواند فایل های موجود را به بینندگان خود نمایش دهد). برای استفاده از یک سرور نیاز به دریافت گذرواژه دارید و همچنین باید یک پست الکترونیکی(e-mail) داشته باشید، تا هم بتوانید گذرواژه ها را دریافت کنید و هم بتوانید حساب کاربری خود را فعال کنید.
برای پیدا کردن یک سرور مناسب، از جستجوی گوگل استفاده کنید (از کلمه «سرور رایگان» و یا چیزی شبیه به این، استفاده کنید).


تصویر نمونه کارنامه اینترنتی



بخش های مربوط به تنظیم شکل کارنامه اینترنتی:
تعیین آرم بالای کارنامه:
این بخش به شما اجازه می دهد تا تصویری مثل تصویر تابلوی آموزشگاه را
در کارنامه اینترنتی همه دانش آموزان قرار دهید.
تصاویر نمونه در فولدر Header با سایز: 700×100، به شما کمک می کند.
شکل کارنامه می تواند با تصویر دانش آموزی یا بدون تصویر دانش آموزی باشد.
در کارنامه آدرس وب سایت آموزشگاه و آدرس فیزیکی و شماره تلفن های آموزشگاه قابل تنظیم است.
در بخش متن پیام کارنامه میتوانید هر پیامی را به صورت عمومی برای همه دانش آموزان قرار دهید.
دو مدل پیام در کارنامه می توانید بگنجانید:
                - پیام های اختصاصی
                - پیام های عمــــومی
توجه داشته باشید: پیاهای تنظیم شده در بخش پیامها در کارنامه گنجانده خواهد شد که برای هر دانش آموز به صورت اختصاصی حاوی پیامی میتواند باشد، همچنین میتوانید پیامهای همه دانش آموزان را یکجا در همان بخش حذف کنید تا در کارنامه درج نگردد.
همچنین در این قسمت بخش های زیر دیده می شوند:

بخش های مربوط به مدیریت فایل ها و گذرواژه ها:
عملکرد دکمه ها به شرح زیر است:
حذف تمام فایل های با پسوند html در فولدر html نرم افزار؛
سایر فایل ها مانند تصاویر و ... پاک نخواهند شد.
چاپ گزارش انفرادی گذرواژه های نمایش کارنامه؛
برای تحویل به اولیا به منظور مشاهده کارنامه های اینترنتی
چاپ گزارش لیست گذرواژه های نمایش کارنامه؛
به منظور مدیریت گذرواژه ها و بخصوص بهره گیری برای نامگذاری فایل تصویر دانش آموزان و همچنین پاسخگویی های تلفنی و ...
باز کردن پوشه حاوی فایل های html به منظور مدیریت فایل های کارنامه اینترنتی، تصاویر و فایل های ایندکس و لوگوی آموزشگاه و

بخش های مربوط به تعیین نحوه تولید فایل ایندکس(دریافت گذرواژه، برای دسترسی به کارنامه های اینترنتی):
علاوه بر آنکه میتوانید فایل ایندکس را به صورتی که خودتان
می خواهید تنظیم کنید و در اینترنت قرار دهید، شکل فایل
ایندکس می تواند به صورت های زیر باشد:
گذرواژه آشکار (یعنی هنگام تایپ گذرواژه نمایان باشد)
همراه با عبارتی که برای تنظیم کدهای فارسی به کاربر پیام می دهد
Please set Encoding your Browser to: Arabic Windos
گذرواژه پنهان (یعنی هنگام تایپ گذرواژه **** دیده شود)
همراه با عبارتی که برای تنظیم کدهای فارسی به کاربر پیام می دهد
هر دو مدل بالا می تواند بدون عبارت راهنمای تنظیم کدهای فارسی باشد.

بخش های مربوط به تولید فایل های اینترنتی (کارنامه های اینترنتی با فرمت html):
شیوه تولید و نامگذاری فایل ها برای دستیابی از فایل ایندکس تنظیمی می گردد.
یعنی، اگر نامگذاری فایل های کارنامه اینترنتی بر اساس شماره تلفن ها باشد، اولیا باید هنگام تایپ گذرواژه، شماره موبایل را وارد کرده و روی دکمه کارنامه کلیک کنند.
و اگر نامگذاری فایل های کارنامه اینترنتی بر اساس کد کنترل(گذرواژه) باشد
اولیا باید هنگام تایپ گذرواژه، گذرواژه را وارد کنند و روی دکمه کارنامه کلیک کنند.
همچنین در این قسمت بخش های زیر دیده می شوند:

 

بخش های مربوط به تولید فایل های اینترنتی (کارنامه های اینترنتی با فرمت html):
دکمه استخراج فایل های کارنامه اینترنتی برای دانش آموزانی انجام خواهد شد که
در بخش انتخاب دانش آموزان انتخاب شده باشند.
معمولا بهتر است ابتدا برای یکی دو نفر از دانش آموزان کارنامه اینترنتی تولید کنید، و پس از بررسی درستی کارنامه ها نسبت به تولید گروهی بیشتر از دانش آموزان اقدام کنید.
پس از تولید کارنامه ها می توانید در پوشه html آنها را مشاهده کنید.
 بخش تولید فایل اکسل پیامک های اینترنتی
و کارنامه پیامکی


کارنامه پیامکی و SMS نرم افزار
برای ارسال پیامک ها با اینترنت نیاز به یک کنترل پنل ارسال پیامک دارید (یعنی صفحه ای اینترنتی که قدرت ارسال پیامک های انبوه را داشته باشد و بتواند اینکار را با هزینه نسبتا کمتر انجام دهد). ارسال پیامک های انبوه می تواند به راحتی انجام شود اما وقتی قرار باشد در ارسال پیامک های انبوه اسم و درس و نمره و .... هر فرد در پیامک مربوط به خودش قرار گیرد قضیه کمی پیچیده خواهد شد.
ارسال کارنامه پیامکی نیز از همین دسته پیامک های پیچیده است، چرا که درس و نمره هر دانش آموز ویژه خودش است و باید برای خودش تنظیم شود. ارائه سرویس ارسال پیامک نظیر به نظیر در کنترل پنل های ارسال پیامک انبوه به حل این قضیه کمک می کند.
کنترل پنل، از طریق یک فایل اکسلExcel محتوایی را که شما قصد دارید به مخاطبانتان ارسال کنید دریافت می کند و ارسال آنها را از طریق پیامک به موبایل مخاطبینتان در دستور کار خود قرار می دهد.
شما به کمک نرم افزار حاضر می توانید فایل اکسلExcel مورد نظرتان را که حاوی شماره موبایل اولیاء و متن ویژه هر یک است را تنظیم کنید. و فایل Excel تولید شده به را به کنترل پنل تحویل دهید.
در ادامه به نحوه استخراج فایل Excel مورد نیاز برای تحویل به کنترل پنل ارسال پیامک انبوه خواهیم پرداخت.
با استفاده از دکمه در همین بخش، میتوانید راهنمایی هایی در مورد نحوه تحویل فایل Excel حاوی شماره تلفن های موبایل و پیامهای تولید شده توسط کنترل پنل ارسال پیامک انبوه دریافت کنید.


تعیین شیوه تولید پیام ها برای ارسال با پیامک اینترنتی
می توانید پیام های تولید شده و تعلق یافته به دانش آموزان را که در بخش تنظیم پیامک، تنظیم کرده اید را به فایل Excel ارسال کنید و یا پیامک های حاوی نمرات دروس هر دانش آموز را بر اساس ساختار تنظیم کارنامه پیامکی که سمت راست همین بخش قرار دارد
را به فایل Excel ارسال کنید.
باید شماره موبایل ها وارد شده باشند و باید دانش آموزان مورد نظر نیز در بخش انتخاب دانش آموزان، انتخاب شده باشند.
سایر تنظیمات همین بخش نیز باید درست تنظیم شوند.
تعیین شیوه تولید پیام ها برای ارسال با پیامک اینترنتی می توانید در نسخه فعال ارسال پیامک را (چه پیام ها و چه گارنامه های پیامکی ) را برای همه دانش آموزان انجام دهید.
همچنین می توانید دانش آموزانی را قصد دارید فقط برای آنها پیامک ارسال شود را در بخش انتخاب دانش آموزان، انتخاب کنید و سپس گزینه فقط دانش آموزان انتخاب شده را علامت دار کنید.
باید شماره موبایل ها وارد شده باشند و باید دانش آموزان مورد نظر نیز در بخش انتخاب دانش آموزان، انتخاب شده باشند. سایر تنظیمات همین بخش نیز باید درست تنظیم شوند.

تعیین شماره موبایل های دریافت کننده پیامک
می توانید ارسال پیام ها را به شماره موبایل اصلی و یا برای هم اصلی و هم شماره موبایل دوم و هم برای شماره موبایل سوم انجام دهید.
در این قسمت تعداد شماره موبایل های مخاطبین نیز نمایش داده خواهد شد تا بتوانید تعداد پیامک ها را نیز بهتر اندازه گیری کنید. البته قسمت آمارو اطلاعات اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

آمار و اطلاعات
تعداد کل شماره های موبایل گیرنده پیامک:
مجموع موبایل های انتخابی به شیوه های مختلف نمایش داده خواهد شد
عومل موثر در این بخش عوامل زیر هستند:
شماره موبایل های وارد شده
انتخاب دانش آموزان گیرنده پیامک
تیکدار کردن قسمت تعیین شماره موبایل های گیرنده پیامک
تعداد کل پیامک ها(تعداد کل بسته ها):
هر 70 حرف در یک پیامک یک بسته حساب می شود، همچنین طول پیامک های دانش آموزان با هم متفاوت است، بنابراین در این بخش تعداد کل پیامک ها به عبارتی تعداد بسته های 70 حرفی محاسبه و نمایش داده خواهد شد، توجه داشته باشید از نظر مخابرات پیامکی با طول 71 حرف دو بسته پیامک محاسبه خواهد شد یعنی بهای ارسال دو پیامک از ذینفع دریافت خواهد کرد.

طول بزرگترین پیامک:
بیشترین تعداد پیامک
(بسته 70 حرفی):
مربوط است به:
سه عبارت آخر به شما کمک میکند تا بزرگترین پیامک را که مربوط به دانش آموزی خواهد بود را در بخش انتخاب دانش آموزان و تنظیم پیام انفرادی مشاهده کنید، به این ترتیب می توانید
مدیریت بهتری بر ارسال پیامک ها
داشته باشید.
البته باید توجه داشت که:
پیامکهای کارنامه ای، در همین بخش
تنظیم می شوند.

تنظیم ساختار کارنامه اینترنتی
در این کادر می توانید از اطلاعات دانش آموز با عبارت های جایگزین استفاده کنید، دو عبارت {درس} و {نمره} باید بسیار نزدیک به هم باشند.
با کلیک روی دکمه «چگونه کارنامه ها را در اینترنت قرار دهم؟»
با یک مثال برای تعیین یک سرور اینترنتی به منظور قراردادن فایل ها روبرو خواهید شد که به صورت راهنمای تصویری در این کار به شما کمک می کند.
با کلیک روی دکمه «چگونه تصویر دانش آموزان را در کارنامه اینترنتی قرار دهم؟!»
راهنمایی هایی در همین زمینه خدمت شما کاربران محترم نرم افزار ارائه خواهد شد که میتوانید عکس های اسکن شده دانش آموزان را در کارنامه های اینترنتی در سرور اینترنتی قرار دهید.
 با استفاده از دکمه در همین بخش، میتوانید راهنمایی هایی در مورد نحوه تحویل فایل Excel حاوی شماره تلفن های موبایل و پیامهای تولید شده توسط کنترل پنل ارسال پیامک انبوه دریافت کنید.