کدفعالسازی

برای دریافت کد فعالسازی، کد سخت افزاری یی که خود نرم افزار در اختیارتان قرار می دهد را به ایمیل Tavvafi@gmail.com ارسال کنید، همچنین می توانید به شماره تلفن های 09351449983 و یا 09105363463 به صورت پیامک ارسال کنید.

تا از همان طریق کد فعالسازی برای شما ارسال شود.

بهترین روش ارسال کد سخت افزاری هارد دیسک روش کپی و پیست کردن و ارسال کد با ایمیل است.

کد فعالسازی معمولا به صورت مجموعه ای از حروف و اعداد ارائه می شود که بین حروف کوچک و بزرگ آن اختلافی نیست، برای بعضی نرم افزارها به صورت یک فایل متنی ارائه می شود که می توانید فایل متنی حاوی کد فعالسازی را دانلود کرده روی دسکتاپ قرار دهید سپس فایل را درگ کنید و روی نرم افزار مورد نظر رها کنید.


 کدفعالسازی برای هر رایانه ثابت و بدون تغییر است و با تغییر ویندوز هرگـــز تغییر نخواهد کرد.

در این صفحه درباره این مطالب توضیح داده شده است:

-شماره سریال سخت افزاری هارد دیسک.

- کد فعالسازی با تعویض ویندوز، تغییـــر نمی کند.

-اگر چند هارددیسک در یک رایانه وجود داشته باشد.

-توصیه های قبل از دریافت کد فعال سازی.

-روش فعال سازی کاربر Administrator در ویندوز.

-توصیه های قبل و پس از دریافت کد فعال سازی و استفاده از نرم افزارهای قفل شکن.


 توضیحات بیشتر:

شماره سریال سخت افزاری هارد دیسک: هر رایانه دارای یک (یا چند) هارد دیسک است که تمام اطلاعات رایانه بر روی آن واقع می شود این اطلاعات شامل اطلاعات (Partitioan Table) تقسیم بندی فضاهای مختلف (که به درایوهای :C,:D,:E) معروف است و همچنین اطلاعات (Boot Sector) نحوه روشن شدن رایانه(که به بالا آمدن سیستم معروف است)  و اطلاعات سیستم عامل و فایل ها و پوشه های مربوط به سیستم عامل(که به ویندوز معروف است)، و سایر اطلاعات مانند نرم افزارها و اطلاعات کاربر و غیره در هارد دیسک قرار دارد. هر هارد دیسک دارای چند شماره سریال یکتا است که بدون تکرار و تغییر ناپذیر می باشد. تغییر ناپذیر بودن شماره سریال هارد دیسک امریست قطعی، چرا که اساس فروش و اعتبار اموال شرکت های تولید کننده و خریدارنی است که به اعتبار شرکت های تولید کننده سرمایه گذاری های کلان اقتصادی می کنند.بر همین اساس شماره سریال سخت افزاری هارد دیسک به عنوان مبنای صدور کد فعالسازی برای هر نرم افزار قرار گرفته و شماره سریال تولید شده بر مبنای کد سخت افزاری هارد دیسک به مشتریان ارائه می شود.


چگونه شماره سریال هارددیسک خود را پیدا کنیم؟

http://bayanbox.ir/view/2985905622654787095/request.jpg

از جمله کدهای یکتای هر هارد دیسک علاوه بر شماره سریال شماره میان افزار(Firmware) و چند شماره دیگر است، که تمامی این شماره ها بر روی هارد دیسک درج گردیده، لیکن شما نیازی به بررسی سخت افزاری هارددیسک رایانه و به عبارتی باز کردن پشت سیستم ندارید. چونکه توسط نرم افزار  امکان بررسی و اعلام کد سخت افزاری هارددیسک شما وجود دارد؛ که معمولا در پنجره فعالسازی نرم افزار مانند پنجره زیر به نمایش گذاشته می شود.کد سخت افزاری هارددیسک رایانه شما پس از عبارت عنوان نرم افزاری که قصد فعالسازی آنرا دارید ارائه می شود. که می توانید کد را به صورت پیامک(SMS) و یا پیام به پست الکترونیکی(E-Mail)به آدرس:

Tavvafi@gmail.com 

ارسال کنید، و کد فعالسازی خود را که معمولا کد بلندی است از همین طریق دریافت کرده و در محل درج کد فعالسازی درج(Paste) کنید.


آیا کد فعالسازی با تعویض یا تغییر ویندوز، تغییـــر می کند؟

کد سخت افزاری هارددیسک، به تعداد پارتیشن های موجود برروی هارد دیسک نوع فرمت و نوع ویندوز، بستگی ندارد- و به هارددیسک حساس است، این مفهوم بدان معنا استکه: با تغییر سیستم عامل و تعویض ویندوز (مثلا از ویندوز XP به XP یا از ارتقاء XP به سایر ویندوزها مانند Vista و یا 7 و 8 و 8.1 و 9 و 10  و غیرو)، نیاز به دریافت کد فعالسازی مجدد نخواهید داشت، و کد سخت افزاری هارددیسک و به تبع آن کد فعالسازی شما همواره برای رایانه ای  که کد فعالسازی برای آن تهیه نموده اید ثابت خواهد بود، به همین منظور کد فعالسازی رایانه شما به ایملتان ارسال می شود تا بصورت دائم در اختیارتان باقی بماند. چنانچه بنا به هر دلیلی مجبور باشید سیستم رایانه خود را عوض کنید، بهتر است هارددیسک رایانه قبلی خود را از روی رایانه قبلی به رایانه جدید انتقال دهید. اینکار علاوه بر اینکه امکان حفظ کد فعالسازی را میسر می کند، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا اطلاعاتی را که طی مدت طولانی جمع آوری و سازماندهی نموده اید(مانند سندهای متنی و تصویری و صوتی و ...) را در ارتقاء یا تغییر رایانه خود از دست ندهید. لذا لازم است برای رایانه قبلی یک هارد دیسک (معمولا دست دوم یا نو) تهیه کنید و بر روی آن قرار دهید و هارد دیسک قبلی را به رایانه جدید انتقال دهید.

http://bayanbox.ir/view/355527499495910708/Windows-10.jpg


اگر چند هارددیسک در یک رایانه وجود داشته باشد، کد فعالسازی به کدام تعلق می گیرد؟

اگر در شرایطی هستید که باید دو هارددیسک بر روی رایانه داشته باشید:

باید دقت کنید هارد دیسکی که برای آن کد فعالسازی تهیه نموده اید، باید به عنوان هارد دیسک نخست درCMOS رایانه Config گردد، در چنینی شرایطی کد سخت افزاری هارد دیسک شما توسط نرم افزار درست خوانده شده و فعالسازی نیز بدرستی انجام خواهد شد، در صورتیکه احساس می کنید کد هارد دیسک قبلی توسط نرم افزار اعلام نمی شود از طریق CMOS هارددیسک نخست را هارد دیسکی که برای آن کد فعالسازی تهیه کرده اید تعیین کنید. این شرایط نیز توسط CMOS و به صورت نرم افزاری میسر است و نیاز به باز و بسته کردن پشت سیستم ندارد.

در مورد لپ تاپ نیز چنین وضعیتی وجود دارد:

بنابراین در این شرایط سخت نیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد. 


توصیه های قبل از دریافت کد فعال سازی: 

1- شما می توانید از نرم افزارهای ما قبل از فعالسازی بصورت نمایشی استفاده کنید.
تا از موثر بودن آنها در حل مشکلات با نظر کارشناسانه خودتان مطلع باشید.
2-سعی کنید از یک کاربر نامحدود و بخصوص Administrator استفاده کنید:
ورود به سیستم عامل ویندوز ازصفحه ای آغاز می شود که در آن کاربران را مشاهده و یکی را انتخاب می کنید
بعضی از کاربران ممکن است دارای خاصیت استفاده نامحدود از امکانات ویندوز نباشند، طبیعاً ویندوز به اینگونه کاربران سرویس های خاص برای نصب و فعالسازی نرم افزارها را نخواهد داد.
قدرتمندترین کاربر به نام Administrator در هر ویندوزی قابلیت اجرا دارد اگر نمی توانید این کاربر را در ویندوز اجرا کنید به روش زیر عمل کنید:

روش فعال سازی کاربر Administrator در ویندوز:

1. ابتدای یک Shortcut از CMD در دسکتاپ بسازید؛ برای اینکار کافیست موقع ساختن شورت کات کلمه CMD را تایپ کنید و ادامه دهید.
2.روی Shortcut ی که برای CMD ساخته اید راست کلیک کنید و از منوی باز شده عبارت Run as Administrator را انتخاب کنید.
3.اکنون در پنجره کنسول CMD عبارت زیر را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.


NET USER Administrator /ACTIVE:YES


4.اگر عبارت Access is denied را دیدید یعنی تا اینجا بند 2 را درست انجام نداده اید،
ولی اگر عبارت The command completed successfully را دیدید یعنی فعال سازی کاربر Administrator بدرستی انجام شده است.
5. ویندوز را لاگ آف LogOff کنید و با کاربر Administrator به ویندوز وارد شوید.
با کاربر Administrator هیچگونه محدودتی برای نصب نرم افزار و فعالسازی آن نخواهید داشت.
3-اکنون می توانید یکی از نرم افزارهای ما را اجرا کنید تا کد سخت افزاری هارددیسک شما معین شود:
علاوه بر کد سخت افزاری عبارتی قبل از کد سخت افزاری قرار می گیرد که اسم نرم افزاری است که قصد فعالسازی آنرا دارید مثلا: TAnalizeو یا TC و ...
لطفا هنگام ارسال کد سخت افزاری عبارت را کامل ارسال کنبد تا اشکالی پیش نیاید؛ توجه داشته باشد کد فعال سازی نرم افزارهای مختلف متفاوت است.
4- استفاده از نرم افزارهای قفل شکن موجب گرفتاری خودتان خواهد شد:
الف. قفلگزاری روی تولیدات بر اساس مطالعات قبلی و در نظر گرفتن تمامی امکانات و نرم افزارهای موثر در شکستن و هک و کرک قفل ها بوده است؛ تیم نرم افزاری Tavafi.ir مرتباً بر روی آخرین متدهای قفلگذاری و شکستن قفل ها کار می کند. و از روش هایی بروز استفاده می کند؛ برخی از ... از روشهای هک و کرکی که در سایتها به آنها بدون هیچگونه مسئولیتی اشاره شده است استفاده می کنند که بیشتر وقت خودشان را تلف می کنند.
ب. نرم افزارهای قفل شکن احتیاج به نصب، بهره برداری تخصصی و ... دارند، و عدم هماهنگی بین ویندوزها و سایر مشخصات رایانه بخصوص هارددیسک و مادربرد می تواند از ادامه فعالیت درست آنها جلوگیری کند، در چنین شرایطی اشکالات حاصله متوجه شما خواهد بود. و موجب افزایش هزینه های وارده به لحاظ وقت و پول و ذهن شما خواهد شد.
ج.صراحتا اعلام می کنیم: برنامه نویس نسبت به هر گونه سوء استفاده از نرم افزارهایی که برای تولید آنها بسیار زحمت کشیده شده است ، رضایت ندارد.

د.اگرچه طی بررسی های بعمل آمده، امکان شناسایی اینگونه قفل شکن ها توسط برنامه هنگام بهره برداری وجود دارد، لیکن در اینگونه موارد فقط به کاربرانی که نسبت به این روش ها اقدام نموده اند تذکر داده می شود. و پیامدهای بعدی استفاده از این روش ها را بر عهده خود ایشان قرار می دهیم.
     هـ. برخی از اثرات استفاده از نرم افزارهای قفل شکن تقدیم می گردد:
     هـ1: نرم افزارهای قفل شکن باید روی رایانه ای که قرار است از آنها استفاده شود نصب شوند، این نرم افزارها بسیار سنگین هستند.
     هـ2: پس از نصب نرم افزار قفل شکن باید بسیاری از تنظیمات تخصصی نرم افزار تنظیم شود که می تواند بسیار وقتگیر باشد.
     هـ3: امکان عدم همخوانی نرم افزار نصب شده با رایانه های متعدد کاملا پدیده ای متعارف است، بخصوص عدم هماهنگی ویندوز و درایورها در رایانه های مختلف
     هـ4: و ....ضمنا نرم افزارهای تولیدی Tavafi.ir تنها به یک نوع قفل اکتفا ننموده است.

 

5- استفاده از نرم افزارهای وب سایت Tavafi.ir به تعداد بیشتراز یک نسخه توسط یک خریدار، دارای تخفیف خواهد بود که می تواند در حل مسئله هزینه های مالی عزیزانی که تمایل به نصب چندین بار یک نرم افزار دارند کمک شایانی نماید.

توصیه های پس از دریافت کد فعال سازی:

1-سعی کنید از یک کاربر نامحدود و بخصوص Administrator استفاده کنید2-کد فعال سازی را در محل مخصوص کد فعال سازی در نرم افزار وارد کنید
3-عموما به دلایل امنیتی در کد نویسی پیامی مبنی بر درستی کد فعالسازی از سوی نرم افزار صادر نخواهد شد
اما اگر کد درست باشد محدودیتهای موجود در نرم افزار غیر فعال مانند چاپ های محدود و ... از بین خواهند رفت.
4-برخی از نرم افزارها مانند TAnalize و Mahkar دارای دو کد فعالسازی هستند، و چون بسیار طولانی هم هستند، سعی شده است از طریق یک BatchFile یا یک فایل اجرایی(exe) اختصاصی عملیات فعالسازی انجام شود، در اینگونه موارد هم می توانید کدهای دریافتی را در محل کد های دریافتی در داخل نرم افزار تایپ یا کپی و پیست(Copy/Paste)کنید، و هم می توانید فایل اجرایی را بمنظور فعالسازی اجرا کنید.
5-برای اجرای فایل های اجرایی فعالسازی(ویژه نرم افزارها مانند TAnalize و Mahkar ) باید دو مورد زیر را بخاطر بسپارید:
الف- چون امکان ارسال فایل های اجرایی به صورت مستقیم با ایمیل میسر نمی باشد ابتدا اینگونه فایل ها فشرده می شوند،و بعد ارسال می شوند، پس از دریافت اینگونه فایل ها باید ابتدا آنها را از حالت فشرده خارج کنید.
ب- برای اجرای اینگونه فایلها حتما از کاربر بدون محدویت (Administrator ) استفاده کنید.
بهتر است برای اجرای اینگونه فایل های اجرایی روی آنها راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینهRun as Administrator را انتخاب کنید.